Trakų rajonas laukė keturių eismo juostų kelio, tačiau vietoje to gaus dar vieną eismo stabdį – šviesoforą vadinamojoje Lentvario sankryžoje. Prie kelio Vilnius-Trakai dygstant trims monstrams – milžiniškiems trijų prekybos tinklų logistikos centrams šviesoforas bandys reguliuoti piko metu dėl nuolatinio sunkiasvorių automobilių judėjimo čia susidarysiančias spūstis. Čia į eismą įsilies daugiau nei 2 tūkst. automobilių per parą. Kokia dalis iš jų sunkiasvorių – neaišku.
Trakams – stiprus antausis
Nors kai kurie gyventojai džiūgauja, kad aplink Trakus daugėja darbo vietų, vairuotojai imasi už galvų, o kiti šiuos milžiniško dydžio statinius prilygina atominei elektrinei viduryje miesto. Ir taip piko valandomis besikemšantis kelias gaus naują kasdienę „porciją“ sunkiasvorių mašinų. Kol kas galime tik įsivaizduoti, kaip atrodys kamštis Galvės gatvėje, jei čia nuolat judės ir kelios dešimtys vadinamųjų fūrų – joks šviesoforas negelbės.
Tiesa, iš ir į logistikos centrus prie Lentvario važinėjančios sunkiasvorės mašinos judės ir per Lentvario miestą, ir per Trakus Aukštadvario kryptimi. Tad Trakai, besiveržiantys į kurortinių miestų gretas, gavo stiprų antausį ir žengia didelį žingsnį atgal.
Sankryža prie Lentvario – Vilniaus miesto pakraštys ir Trakų rajono savivaldybės pašonė. Tad, suprantama, kad Vilniui, kuriam ir priklauso šios teritorijos, nesvarbu, kas vyksta toli nuo jo pagrindinių rajonų. Tačiau daugiau nei keista, kur buvo Trakų rajono savivaldybės administracija, dalyvaujanti ir Vilniaus regiono plėtros tarybos kolegijos posėdžiuose, jei neapgynė Trakų rajono intereso, kad šioje vietoje tokių monstrų nebūtų?
Burbulis kol kas dar nekalba apie šalia milžiniškų logistikos centrų dygstančių namų gyventojų gyvenimo kokybę ir eismo saugumą, kelių būklę. Tik apie gresiančias spūstis.
Nenumato poreikio informuoti
Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida skyriaus specialistas Gabrielius Grubinskas Burbuliui operatyviai atsakė, kad statybos leidimai yra išduodami vertinant įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytus reikalavimus, įskaitant sklypo paskirtį pagal savivaldybės bendrąjį planą. Savivaldybė neturi teisinio pagrindo riboti vystytojų teisių.
Statybos leidimų derinimas su Lietuvos automobilių kelių direkcija yra reikalingas, jei statybos darbai patenka į kelio apsaugos zoną. Šiuo atveju nė vienas iš minėtų objektų nepatenka į Lietuvos automobilių kelių direkcijos kelių apsaugos zonas. Taip pat teisės aktai nenumato poreikio apie savivaldybės teritorijoje vykdomus ar planuojamus darbus oficialiai informuoti kitas (gretimas) savivaldybes.
Savivaldybės administracija išduoda statybos leidimus tik tos savivaldybės teritorijoje. Informacija apie išduotą statybos leidimą yra skelbiama „Infostatyboje“.
Vilniaus miesto savivaldybė su minėtomis statybomis susijusio eismo modeliavimo nėra atlikusi. Kelias A16 (Vilnius–Prienai–Marijampolė) yra valstybinės reikšmės magistralinis kelias, todėl šiuo klausimu pasiūlė kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją.
Ką atsakė Kelių direkcija?
Pokalbis su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiuoju komunikacijos vadybininku Sauliumi Jansonu irgi nenuteikė gerai.
– Trakai laukė žadėto keturių eismo juostų kelio, tačiau gaus ne praplėstą, o dar daugiau apkrautą kelią? Kaip vertinate eismo situaciją, kuri nebejotinai smarkiai blogės, pabaigus trijų prekybos tinklų logistikos centrų statybas prie kelio Vilnius-Trakai, kai į eismą įsilies daugybė sunkiasvorių automobilių?
– Minėtoje sankryžoje buvo atlikti transporto srautų tyrimai ir atliktas transporto srautų modeliavimas, įvertintas plėtojamų teritorijų generuojamų kelionių ir transporto srauto intensyvumo galimas didėjimas.
Po objektų plėtros minimoje teritorijoje, preliminariais Kelių direkcijos skaičiavimais, vidutinis metinis paros eismo intensyvumas magistraliniame kelyje A16 padidės apie 14,8 proc., nuo 15 456 automobilių per parą iki 17 740 automobilių per parą.
– Kokie eismo reguliavimai numatyti Zigmantiškių ir kelio A16 (Galvės g.) sankryžoje?
– Magistralinio kelio Nr. A16 (Galvės g.) ir Zigmantiškių gatvėje šiuo metu esantis sankryžos tipas yra nesaugus, todėl vertinant ir galimą srautų didėjimą dėl planuojamos plėtros aplinkinėse teritorijose, pasirinktas sankryžos tipas – šviesoforu reguliuojama sankryža.
Šis sprendimas padės užtikrinti eismo saugumą ir pralaidumą visiems eismo dalyviams. Pagal eismo srautų skaičiavimus, prognozuojama, kad minėtoje sankryžoje eismo pralaidumas dienos metu bus stabilus, piko laikotarpiu (rytais ir vakarais) eismo laidumas bus patenkinamas.
Pagal eismo kokybės lygį, eismo laidumo situacija dienos metu iš esmės nepakis, o piko metu eismo kokybės lygis bus patenkinamas.
Šis, reguliuojamos sankryžos įrengimas yra priimtas atsižvelgiant į tai, kad po 2030 m. yra suplanuota esminė šio kelio rekonstrukcija, tai reiškia, kad šiame etape įrengta infrastruktūra, ateityje atliekant rekonstravimo darbus, turės būti iš esmės perstatyta.
– Kada šviesoforas turėtų pradėti veikti?
– Kelių direkcija 2022 m. vasario 2 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su juridiniu asmeniu, pagal kurią šiuo metu juridinio asmens užsakymu pagal Kelių direkcijos išduotą techninę užduotį (reikalavimus projektavimui) vykdomi projekto „Magistralinio kelio A16 Vilnius-Prienai-Marijampolė 18,20 km esančios sankryžos su Vilniaus miesto savivaldybės Fabriko ( Zigmantiškių ) ir Veisiejų gatvėmis kapitalinis remontas, įrengiant šviesoforais reguliuojamą sankryžą“ projektavimo darbai.
Kelių direkcijos duomenimis, darbus planuojama pradėti parengus statinio projektą.
– Ar Vilniaus miesto savivaldybė išduodama leidimą statyboms konsultavosi / derino su LAKD?
– Kelių direkcijos, Vilniaus miesto savivaldybės ir juridinio investuotojo atstovų susitikimas vyko 2021 m. gruodį. Susitikimo metu buvo aptarti klausimai dėl Fabriko gatvės jungties su valstybinės reikšmės keliu A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ties 18,12 km. projektinių sprendinių.
– Ar apie tai buvo informuota Trakų rajono savivaldybė?
– Ši teritorija nepriklauso Trakų rajono savivaldybei.
Trakų rajono savivaldybei nerūpi?
ČIA TURĖJO BŪTI TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KOMENTARAS.
Tačiau Trakų rajono savivaldybės komunikacijos specialistai net du kartus paraginti nesiteikė NIEKO atsakyti. Tai dar kartą parodo Trakų rajono savivaldybės požiūrį į savo gyventojus.
Tad Burbulio bendruomenei kilo natūralus klausimas, ar Trakų rajono administracija, dalyvaujanti Vilniaus regiono savivaldybių taryboje ten su niekuo nesikalba ir nesidomi, kas vyksta šalia savivaldybės ribos? Ar čia vėl galioja ta pati geniali frazė „Mums nepriklauso?“
Viena fūra = 3 lengvieji automobiliai
Nors Lietuvos automobilių kelių direkcija skaičiuoja, kad automobilių šiame kelyje padaugės kiek daugiau nei 2000 per parą, ji neišskiria, kad tie naujai į eismą įsilieję automobiliai bus sunkiasvoriai didžiagabaričiai. Tad 2000 lengvųjų automobilių neteisinga lyginti su 2000 vadinamųjų fūrų, kurios pagal ilgį prilygsta maždaug 6000 lengvųjų automobilių.
Burbulio šaltiniai informavo, kad dar ne taip seniai buvo tyliai svarstoma apie galimybę šioje sankryžoje įrengti viaduką, tačiau viskas nutilo dėl lėšų trūkumo, todėl Burbulis būtinai sugrįš prie šios temos pasižiūrėti, kokią dalį infrastruktūros mokesčio, kurį logistikos centrus statantis verslas sumokėjo Vilniaus miesto savivaldybei, atsikovos Trakų rajono savivaldybė.
Ar ir vėl atsainiai pasakys, kad „mums nepriklauso?
Kelias Lentvaryje – vienas, pavadinimai – keturi
Atnaujinta: 2023-04-08